مزایای دریافت کد رهگیری املاک !!

اخرین ویرایش 1401/05/10 12:06

مزایای دریافت کد رهگیری املاک !!

 

مزایای دریافت کد رهگیری املاک !!
دریافت کد رهگیری به منزله ثبت رسمی یک قرارداد املاک است و مزایای بسیاری را برای طرفین معامله به همراه دارد. در ادامه تعدادی از مزایای این کد قانونی املاک را بررسی می کنیم.

 

1)تضمین امنیت معامله :

مهم ترین مزیت دریافت کد رهگیری املاک این است که بعد از ثبت قرارداد و دریافت آن فروشنده نمی تواند ملک را به چندین نفر بفروشد.

در واقع سامانه استعلام کد رهگیری به مشاوران املاک و مشتریان کمک میکند تا اخرین شرایط فروش یا اجاره ملک را مشاهده کنند.

به همین دلیل به محض ثبت اطلاعات ملک در سامانه و صدور کد رهگیری تمام آژانس های املاکی که به این سامانه متصل هستند می توانند فروش یا اجره داده شدن ملک را بررسی کنند.

 

2)پیگیری راحت :

همه مبایعه نامه ها یا اجاره نامه هایی که دارای کد رهگیری هستند را میتوان بررسی نمود و در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی آن را در مراجع قانونی پیگیری کرد.

همچنین می توانید وضعیت ملک را در طرح های شهرداری مورد بررسی قرار دهید تا با اطمینان خاطر بیشتری معامله را انجام دهید.

 

3)تخلیه به موقع ملک :

اگر شما صاحب خانه هستید و اجاره نامه ای دارای کد رهگیری املاک تنظیم کرده اید امکان تخلیه قانونی ملک را در اختیار دارید، شما با استناد به قرارداد اجاره و کد رهگیری، به راحتی می توانید در موعد مقرر، ملک خود را از مستاجر تحویل بگیرید و در صورت امتناع مستاجر، به سرعت حکم تخلیه صادر شود.

 

4)جلوگیری از فسخ قرارداد توسط فروشنده :

برخی اوقات و  به دلایلی مانند افزایش قیمت ملک، فروشنده در هنگام انتقال سند در دفترخانه، درخواست پول بیشتر یا حتی فسخ قرارداد را مطرح میکند.

نکته مهم اینکه با داشتن کد رهگیری املاک، فروشنده به هیچ وجه نمیتواند معامله را فسخ یا پول بیشتری طلب کند.

 

5)پیگیری عدم دریافت مبلغ معامله :

در صورتی که در دریافت مبلغ معامله با مشکل مواجه شوید به وسیله ی کد رهگیری می توانید موضوع را در مراجع قانونی پیگیری کنید.

 

6)لازم برای ساکنان محدوده طرح ترافیک :

ساکنان شهر های بزرگ با قوانین محدوده طرح ترافیک میتوانند از مزایای کد رهگیری برای عبور و مرور به طرح استفاده کنند. برای دریافت امتیاز های عبور و مرور مخصوص ساکنان طرح ترافیک، حتما به قرارداد خرید یا اجاره با کد رهگیری نیاز خواهید داشت.

 

سخن پایانی :

اکنون با دانستن این نکته که دریافت کد رهگیری املاک الزامی است اگر قصد خرید و فروش یا اجاره ملکی را داشته باشید نسبت به دریافت آن حساسیت بیشتری خواهید داشت. فراموش نکنید که با دریافت کد رهگیری از مشکلات احتمالی آینده تا حد بسیار زیادی جلوگیری به عمل می  اورید.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: