بنجاق چیست و چرا اهمیت دارد!!!؟؟؟

اخرین ویرایش 1401/04/11 11:03

بنجاق چیست و چرا اهمیت دارد!!!؟؟؟

 

بنجاق چیست و چرا اهمیت دارد!!!؟؟؟

 

دوستان عزیزم دقت کنید بسیاری از معاملات با دیدن سند تک برگ قابل انجام هستن و نیازی به بنجاق نیست اما وقتی خریدار برای وام گرفتن و سند زدن به دفتر خانه می رود، از او بنجاق می خواهند. عزیزان توجه کنیثد وقتی سند تک برگ باشد خواندن بنجاق زیاد الزامی نیست ولی وقتی سند دفترچه ای هست نیاز اساسی به بنجاق دارید مخصوصا اگر سند بد خط باشه در ضمن برای وام گرفتن و سند زدن هم نیاز به بنجاق دارید.

 

بنجاق حاوی اطلاعاتی مانند آدرس، کدپستی مشخصات کامل مورد معامله و خلاصه ای از معامله است، که دفترخانه آن را تنظیم می کند.

جایی که سند تک برگ باشد، مطالعه بنجاق و اطلاع از جزییات آن چندان مهم نیست . مگر برای اینکه بخواهیم بفهمیم مالک قبلی چه کسی بوده است.

 

وقتی سند دفترچه ای باشد بنجاق خیلی مهم است زیرا مشخصات دقیق ملک در سند دفترچه ای مشخص نیست؛ شما از روی سند دفترچه ای حتی محل دقیق ملک خود را نمی توانید بدست آورید بخصوص زمانی که سند بد خط باشد؛ این امر وقتی زمین حصار کشی نشده باشد حیاطی است.

 

هر قدمی که در مسیر خرید و فروش ناخواسته به اشتباه بردارید می تواند شما را یک عمر به عقب برگرداند. انتخاب با شماست که می خواهید یک عمر به عقب برگردید یا امنیت سرمایه ات را حفظ کنید.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: