هفت ماده انتقال مالکیت بوسیله مبایعه نامه

اخرین ویرایش 1401/04/07 12:12

هفت ماده انتقال مالکیت بوسیله مبایعه نامه

 

هفت ماده انتقال مالکیت بوسیله مبایعه نامه

 

ماده 1) طرفین قرارداد:

شامل مشخصات فروشنده و خریدار است. به دلیل وارد کردن دستی این اطلاعات و عدم استعلام مستقیم از اداره ثبت احوال حتما مشخصات کد ملی و شماره شناسنامه طرف مقابل را کاملا چک کنید.

 

ماده 2) موضوع و مشخصات مورد معامله :

در این قسمت نوع ملک (مسکونی،تجاری،اداری) و مقدار سهم خریداری شده و وضعیت عرصه و اعیان ملک را (شخصی یا اوقافی بودن) مشخص می کند. همچنین به مشخصات پلاک ثبتی و متراژ و نوع اسکلت و سال ساخت و مشخصات اصلی سند شامل شماره سند و دفتر و صفحه و اشتراک آب و برق و گاز و تلفن،مشخصات تعداد واحد در ساختمان و سیستم گرمایشی و سرمایشی و غیره اشاره می شود.

 

ماده3) ثمن معامله :

 

منظور از ثمن مقدار مبلغی است که به عنوان عوض مال مورد توافق طرفین قرار گرفته است، شرایط پرداخت نیز در این بند قید می شود.

 

ماده4) شرایط مربوط یه تنظیم سند :

 

این ماده شامل 5 بند می باشد که در آن ها به تاریخ حضور طرفین در دفتر خانه جهت تنظیم سند، در صورت در رهن بودن اسناد،الزام فروشنده به فک رهن، امکان دریافت گواهی عدم حضور از دفتر خانه در صورت عدم حضور یکی از طرفین و عدم ارایه مدارک مورد نیاز توسط وی، تاریخ عقد قرار داد و تاریخ تنظیم سند در دفترخانه، اشاره می شود.

 

ماده5) شرایط تحویل مورد معامله :

 

این ماده 2 بند دارد که تعیین کننده تاریخ تحویل تمام و کمال ملک، خسارت عدم اجرای تعهدات فروشنده مبنی بر تحویل می باشد و به این نکته اشاره می کند که اگر ملک خریداری شده به هر دلیلی غیر قابل انتقال به خریدار باشد، فروشنده ملزم به عودت مبلغ پرداختی شده و باید خسارات قید شده در قرارداد را به وی بپردازد.

 

ماده6 :

الزام به اخذ مدارک و تسویه مالک تعیین تسویه کننده بدهی توافقی تعیین بلا اثر بودن نوسان قیمت در بیع اخذ اختیارات فسخ و ابطال از طرفین تعیین مبلغ خسارت، عدم اجرای تعهد اعتبار نداشتن بیع بدون مهر و امضا صاحب پروانه ؛ذکر اینکه اصل مدارک به رویت رسیده.

 

ماده7 :

متعاملین پرداخت حق الزحمه مشاور املاک فسخ معامله تاثیری در حق مشاور املاک نخواهد داشت، اخذ 9% مالیات بر ارزش افزوده رویت اطلاعات صحیح طرفین نحوه اخذ کد رهگیری با پیامک.

 

 

 

 

برچسب ها: