چه خانه ای مناسب من است!!؟؟

اخرین ویرایش 1401/06/07 11:22

چه خانه ای مناسب من است!!؟؟

 

چه خانه ای مناسب من است!!؟؟

 

بودجه :

قبل از هر چیز باید بودجه خود را ارزیابی کنیم و بر اساس آن دست به انتخاب بزنیم.

 

محله :

قبل از یافتن خانه از خود بپرسید در کدام محله ها میخواهید خانه داشته باشید. بسیاری از افراد بنا بر شغل و موقعیت شان نقاط مشخصی از یک شهر را یافتن خانه انتخاب می کنند.

 

سلیقه:

این بخش شاید کمی پیچیده و شخصی باشد. اما به جای توضیح آن را با مثالی بیان کنیم.

ممکن است یک زوج هنر مند به راحتی خانه های قدیمی چند  ده ساله را برای سکونت انتخاب کنند و اصلا عاشق آن خانه ها باشند، اما یک زن و مرد میانسال به دلایل مختلف به هیچ عنوان سراغ این سبک خانه ها نروند.

پس یادتان باشد قبل از بازدید هر خانه مطمئن باشید که خانه با سلیقه ی شما جور است و توی ذوقتان نمیزند.

 

اندازه و تعداد اتاق :

متراژ خانه معمولا با تعداد افراد خانوار و نیز شغلشان رابطه مستقیم دارد. لذا هنگام چرخ زدن برای یافتن خانه ی جدید حداقل هایی را برای متراژ و تعدا اتاق ها در نظر بگیرید.

 

پارکینگ و انباری :

اگر ماشین دارید و یا نیازی زیادی به انباری دارید خب تردید نکنید!! خانه ای انتخاب کنید که پارکینگ و انباری دارد. اگر هم وسایل بی استفاده زیاد دارید  و دلتان نمی آید رهایشان کنید، آنها را بفروشید.

 

امکانات :

اینکه خانه ی شما سرایدار چه نوع سیستم تهویه مطبوع ، آسانسور،آشپزخانه ،اپن، و…. داشته باشد بستگی به شرایط و اولویت های شما دارد،

پس امکانات خانه را نیز به خاطر داشته باشید.

 

همسایگی :

اینکه اطراف شما چه کسانی زندگی میکنند ربط مستقیم به زندگی شما خواهد داشت. از همین رو اگر جایی را پسند کردید یک تحقیق کوتاه محلی انجام دهید.

 

دسترسی :

میزان نزدیکی به سرویس های حمل و نقل عمومی و خصوصی خیابان های اصلی و فرعی و راه های ارتباطی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

 

نور:

برای بسیاری افراد کم و زیاد بودن نور خانه نکته ی بسیاار مهمی محسوب میشود.

 

 

 

 

 

برچسب ها: